Saturday, December 3, 2011

BLOG PLAYLIST

ASSALAMUALAIKUM ~

For now I'm using CAPRICE-ANDAINYA AKU PERGI DULU. He's a new and local rapper.

 
*Pic stolen from Caprice Official Group on Facebook.

1st time kenal time kawan, Raja Nursabrina bagi MV CAPRICE FT NIK IRFAN-JUST THE WAY YOU ARE. Yeah diorang buat mashup cover baru from BRUNO MARS-JUST THE WAY YOU ARE but I think Caprice punya lagi AWESOME ah. Lirik cari sendiri haha.


Antara lagu dia : - Pilihanku
                          - ft Ron E Jones and Bryan B, Chikaro
                          - ft Ana Annatasha, Thinking Of You
                          - ft LM, Fantasy Girl
                          - ft Goldfish, Take You To Mars
                          - ft Agu, Mistletoe (Kiss You Lama-lama)
                          - ft Raficoncept, Andainya Aku Pergi 

Rapping dia memang nice. Suara dia memang slow yet fast. Haha camne tu. Kan most rapper bila rap laju nya kemain and kuat-kuat je suara diorang. Caprice ni rapping suara ala Yuna gitu. Slow and calm. Yet perfect ! Dengar and nilai sendiri lah. 

Most akan cakap dia ni bajet mak saleh. Cuz MOST lagu yang dia in English and ft dengan orang luar plus buat lagu mesti ada ayat, FROM DAMANSARA. As if dia nak bangga sangat lah stay situ. But I think. Biaq pi depa lah. Yang penting lagu dia memang SEMUA AWESOME !

But I gotta warn you. Jangan search nama dia kat GOOGLE. Well that is if kau taknak search girls in bikini. Jangan tanya aku kenapa jadi camtu lak =,=

Another local and new rapper yang aku suka gila. JUZZTHIN NAZREEN. I don't know if Juzzthin really is his real name. But if you guys watch Disney Channel Waktu Rehat. You MUST know him. 


*Again. Stolen from Facebook haha.

Surprisingly he's 21 ! Berlakon kat Waktu Rehat as Syed the joker make him look really like a high-school-student. Thought he's 16 or 17. But his song, the Sunset Boulevard is really AWESOME ! Ni satu-satunya single dia *I guess* but memang WAAAAAAHHH. Again. Lirik cari sendiri.




Now. Why I choose Andainya Aku Pergi. Its not like aku suka gila kat Alleycats *Sorry Alleycats' fans!* Its just that. The song is. REALLY REALLY GREAT !




Aku dapat mesej dia. Aku rasa kesedihan dia. Aku pernah rasa cam dia. Lagu ni dekat dengan diri aku. Jiwa aku. 

Every time aku rindukan dia. Every time aku terkenangkan dia. Aku akan dengar lagu ni. Menangis dan terus menangis. Lagu ni memang khas untuk dia.

Dan. Letak lagu ni as a playlist in my blog. Make me calm. Make me dekat dengan dia. So maaflah ya kalau tak suka. Sila lah off kan speaker anda.

ASSALAMUALAIKUM ~

No comments:

Post a Comment