Monday, December 24, 2012

PC FAIR 2012


ASSALAMUALAIKUM ~

Ya Allah ! Dah lamanya tak berblogging ! *Vakuum blog* Memang plan after SPM ni nak bergiat aktif in dunia blogging. Eh betul ni ! Aku takpandai menipu *ceeeehh*. But oh you know me. Ada saje faktor luaran yang sentiasa mencemburui saya. Ampuni saya okay ? *Nah Ferrero Roche versi kertas gold dia je* Rindu aku bebelkan ? Alright. Terus ke titik.

Last Sat, 8th Dec. Well actually dapat invitation from UCSI for its Open Day at Taman Connaught. Ceh cakap macam dapat VIP Invitation je kan padahal dapat through SMS je. But at the same day ada V Facon Education Fair at PWTC. So planned nak pergi education fair tu je la. Thought boleh dapat more infos about colleges or courses kat alam U nanti. Ajak ramai member punya la bersungguhsungguh. But as expected. Forever alone. 

Early that morning kebetulan lak my cousin datang dia nak beli laptop with my bro at the PC FAIR at KLCC. So daripada takbuat apaapa pergi je la join diorang. Although benda high tech gadgets stuffs semua ni memang bukan habitat aku. Nothing much to say lah pasal fair ni. Because aku memang takfaham langsung apa semua benda alah tu haha maaf aku kuno. Just usha the Windows 8 and laptops yang boleh lipat or terbalik jadi tab and touch screen and other err cool stuff should I say ? Sebenarnya banyak lagi sampai buat aku lapar dan penat gila. But ah dah takminat kan.

But bestnya pergi fair camni. Dapat banyak free gift ! :3 Aku suka penjimatan berganda ni haha. Went there by train. Sampai kat KL Sentral ada booth TONTON. Alah websites yang boleh tengok dramas and movies online for free tu. Dia tanya apa frekuensi Hot.fm. Aku serahkan pada abang aku. Aku taklayan Hot.fm sorry haha. Dapat lah 1 note book ~ Then kat pc fair tu dapat lagi note books, tisu poket, bag and stuffs. Haha aku takde lah happy mana cuma aku suka tengok design cover note book tu je. Dan of course kalau pergi fair camni tak sah kalau takdapat brochures or pamphlets kan ? Aku ambil je semua. Sebab aku suka design dia. Haha aku memang pelik macam ni. Layan je lah. Oh by the way. Semua yang dapat free gift tu kena jawab soalan. Dan semua soalan dia aku taktahu so pass la kat abang aku HOHO

Oh aku ada daftar BCARD. Apa itu BCARD ? Aku pun taktahu haha. Check it out here. Aku sebenarnya suka kumpul kad club or reward cards camtu lah. Eh kad IC aku takmain ya ! Its free plus time tu dapat cabutan bertuah. My bro dapat 2 liquid pencuci skrin phone or lappy camtu. And me dapat extra 500 points into my BCARD. And dapat la gak vouchers worth RM500. Tapi semua voucher tu memang bersyarat lah. Lagi takboleh blah voucher dia sikit je but kena spend kat kedai yang mahalmahal. CEH !

Dalam banyakbanyak booth and gadgets yang diorang promote kan tu. Aku paling tertarik dengan LIQUIPEL ni. Can search more here. But basically. Dia protect korang punya maklumat segala data dalam smartphone or tablet. Takkira termasuk dalam sungai or laut or even jamban. Even though phone kau fizikalnya memang dah nazak. Maklumat and segala yang kau save dalam tu tetap save ! Awesome kan ?

Here's a video simply shows how does it works.



Masa kat PC Fair tu takde kotak ni. So dia takboleh nak tunjuk live lah. Tapi dia shows an experiment. Dia letak tisu biasa dan letak air. Memang la basah kan. But dia letak tisu 1 lagi dan letak air. Takbasah ! How ? Well promoter tu kata tisu tu bukan tisu biasa *obviously*. Specially made with water resistant ability. Dia suruh pergi Lowyat kalau nak buat. Currently it cost RM189 for smartphones and RM239 for tablet. Berbaloi la kalau nak dibandingkan dengan harta korang kat dalam tu. Benda ni memang sesuai sangat dengan orang macam aku yang sangat careless. 

But my bro said my new phone, Sony Xperia Go ni memang water resistant but only for 30 minutes. So dia cakap takpayah lah. But why not for a double protection ? Kat rumah dah ada pagar asal nak mangga ? Dah tu asal nak ada grill pintu lak ? Dah tu asal nak ada pintu ? Dah tu asal nak ada selak kunci kat pintu tu ? P.R.O.T.E.C.T.I.O.N. Alah padahal sebenarnya time tu bawa RM50 je haaa haha. Mana plan langsung nak beli apaapa. Oh dan promoter tu kasi tisu antikebasahan tu as a free gift HEEEE

Time nak balik tu. My friend, Nadiah Yacob told me that she and her friends went to the education fair. And she said takbest takde apaapa yang menarik and most ada kolej saja. Nasib baik takmembazir masa pergi sana.

ASSALAMUALAIKUM ~





No comments:

Post a Comment